Vores historie: Starten på FirmaPlus

En af de første til at specialisere sig i 50+

  • 2010Virksomheden startes

    I august blev FirmaPlus grundlagt på Dronninggårds Allé 103 i Holte. Under en familiemiddag blev der brainstormet om et passende firmanavn. På det tidspunkt var det kun få virksomheder, der havde "Plus" i deres navn. Målet var at hjælpe virksomheder med at fastholde og udvikle deres medarbejdere – deraf navnet FirmaPlus.
  • 2011FirmaPlus får sit navn

    I maj 2011 ansøgte vi Patent- og Varemærkestyrelsen, hvilket sikrede, at ingen andre nu kan kalde sig FirmaPlus eller tilbyde lignende produkter. FirmaPlus har nu 15 foredragsholdere tilknyttet vores 55+ kurser.
  • 2011Første store opgave

    I september blev de første 55+ foredrag afholdt for Syddjurs Kommune med en tilslutning langt over forventet. To aftenkurser samlede over 130 deltagere pr. aften, bestående af både medarbejdere og deres ægtefæller. I oktober blev en 55+ webportal lanceret, indeholdende særlige vejledninger om emner som økonomi, pensioner, videoer, bøger og rabatordninger. FirmaPlus tilbyder også personlig møder for HR, hvor der er mulighed for sparring med Hans Ussing og andre samarbejdspartnere.
  • 2012Projekt "55+ fastholdelse og udvikling" udvikles.

    I tæt samarbejde med vores partnere udvikler vi 55+ projektet med forskellige værktøjer og foredragsholdere. Vi bruger DISK profiler og Dialoogle visuelle billedekort til vores egen udviklet 55+ samtale. Vi præsenterer det for flere kommuner, og mange viser interesse.
  • 2013Tildeles fondsmidler på 1.2 mil. - 34% tager 3 år mere

    FirmaPlus modtager 1,2 millioner kroner fra Arbejdsmarkedstyrelsen til gennemførsel af 55+ fastholdelse og udviklingsprojektet med Greve Kommune.

    Greve Kommunes HR-chef Birgitte Rømer vurderer efterfølgende 34% af deltagerne bliver 3,1 år længere arbejdspladsen i stedet for at gå på pension før tid. Læs evt. rapport under for "Virksomheder"
  • 2014AOF og 55+ pilotprojekt

    FirmaPlus igangsætter projekter for den enkelte kommune eller virksomhed, der ønsker at sætte 55+ problematikken på dagsordenen og tilbyde "Seniorpakker." Derudover samarbejder vi med AOF, herunder AOF Gladsaxe og AOF Center Sjælland Nord/Syd og de gennemfører også projekter via Seniorpakker.
  • 2015FirmaPlus bliver mere kendt

    Serviceforbundet, i samarbejde med AOF og John Dybart, holder oplæg om, hvordan det kan betale sig at fortsætte med at arbejde. PensionDanmark præsenterer et indlæg om, hvad det betyder økonomisk at arbejde videre. Vi bidrager selv med et indlæg om, hvordan 55+ medarbejdere kan fortsætte deres arbejdsliv, udvikle sig og nyde deres job – en win-win for alle. LO og FIO vælger at fortsætter arbejdet sammen med os med 55+ projekter. Vi sammensætter temadage landet rundt, hvilket har vakt stor interesse for seniorpolitik i flere virksomheder.
  • 2016Samarbejde med CPH Airport

    Vi gennemføre et 55+ projekt med Aviator A/S i lufthavnen med 35 medarbejdere og 14 ledere. Erfaringer med 50+ jobdatabasen gør os til en af de få konsulentvirksomheder, som tilbyder at opsøge virksomheder, som har brug for kompetencer og erfaring. Vi kalder det “omvendt headhunting”.
  • 2017Flere 50+ Sparringsforløb - nyt marked

    Vi får en god start på 2017, hvor 50+ jobdatabasen udvides markant. De første 55+ outplacement-ordrer er i hus, og flere følger. Vi tilbyder nu flere virksomheder 55+ outplacement, og vi når vores målsætning ved at få en tredjedel af vores kandidater i job. Samtidig vokser antallet af kandidater i jobdatabasen, og flere efterspørger sparringsforløb.
  • 2018Samarbejde med flere Jobcentre

    Vores partnere 10 dygtige personer får mange 50+'ere i job og flere får øjnene op for deres erfaringer og kompetencer. Vi indgår samarbejde med flere jobcentre på Sjælland og hjælper her med at få endnu flere tilbage i arbejde.
  • 2019FirmaPlus opbygger 50+ Kandidatportal

    Vi opbygger som de første en 50+ kandidatportal, hvor vores kandidater anonymt kan præsentere deres talenter og kompetencer på hjemmesiden.
  • 2021Covid 19 - 180.000 uden job

    Vi opbygger samarbejder med flere jobcentre landet over, og 34 jobcentre bruger os som deres "anden aktør."
  • 2021Nyt kontor i Lyngby

    Der er mulighed for at have flere kontorpladser, da vi skifter kontor til Nymøllevej 50 i Kongens Lyngby.
  • 202134.000 jobsøgende 50+'ere

    Vi sammensætter et større team til alle de jobsøgende fra jobcenterne og private som gennemfører sparringsforløb
  • 202250+ Rekruttering

    Vi udvikler et 50+ rekrutteringsforløb og vi matcher mange kunder for virksomheder, der ønsker erfarne og voksne medarbejdere. Alle partnere bliver certificeret i TT38 Talent Test og vi bruger TT38 til alle vores sparringsforløb og rekrutteringer med god succes. Ved årets udgang har vi 120 kandidater i portalen, og flere virksomheder efterspørger kandidaterne.
  • 202322.000 jobsøgende 50+'ere

    Nu er der kun 22.000 jobsøgende 50+-ere, og jobcentrene ophører samarbejdet med de fleste andre aktører på grund af besparelser. Vi kontakter nu selv flere private, som betaler for vores tjenester selv eller modtager støtte fra enkelte jobcentre.
  • 2024Flere private ønsker særlig sparringsforløb

    Vi udvikler en app, som bliver afprøvet af det første hold med 8 deltagere. Det nye 50+ digitale sparringsforløb fungerer fint, og alle er meget tilfredse. Vi gennemfører det første kursus med nye erfaringer og stor succes. Da app-firmaet går konkurs, viderefører vi det digitale sparringsforløb uden app. Vi tilbyder nu 50+inspirationsmøder både via Zoom og som fysiske møder på vores kontor i Lyngby.
  • 202450+Inspirationsmøder online/fysiske møder

    Vi har hele året tilbudt 50+ inspirationsmøder som webinarer via Zoom og som fysiske møder på vores kontor i Lyngby.

    Fra oktober vil vi tilbyde online webinarer for både jobskiftende og ledere i virksomheder med fokus på mangel på kvalificeret arbejdskraft. Læs mere under webinarer.