Topledelse – C-level
CEO – CSO – CFO – CCO – CTO – COO – CPO – CLO
Vi har lige nu 8 dygtige kandidater til fastansættelse, kontrakt eller interim
For nedenstående kandidater er der afholdt flere samtaler samt et 50+ sparringsforløb. Kandidaten er derfor helt skarp på, hvilken branche, virksomhedstype og jobfunktion denne ønsker. Derfor er kandidaten KLAR til en jobsamtale og kan som udgangspunkt starte på mandag.
Læs deres egen beskrivelse af det, som de kan tilbyde:
Billedet viser:
Nogen må se virksomheden fra oven for at vise vejen til et bedre arbejdsliv i en profitabel virksomhed. Derfor er det en naturlig del af god ledelse, at én med ledertalent står i spidsen og har overblikket.
Udviklende – Problemløser – Ansvarlig
Hvad kan jeg tilbyde virksomheden:
En stærk baggrund indenfor detail- og engroshandel såvel i Danmark som i udlandet. Leder med mere end 30 års erfaring indenfor indkøb, marketing og salg. Kan på ansvarlig vis udvikle og drive en virksomhed og/eller funktionsområder. Besidder evnen til at få medarbejdere og kolleger til at yder det bedste for virksomheden. Jeg er kendt som problemløser, og kommer sammen med mit team frem til den for virksomheden bedste løsning på eventuelle udfordringer.
Beskrivelse af mit ønskejob:
CXO med vægten lagt på indkøb, marketing og salg. Engros- og detailhandel er mit specialistfelt, men kunne sagtens se mig selv i en produktionsvirksomhed. Flytter gerne efter den rigtige stilling – også udlandet.
Faglige kompetencer:
Udpræget ledertypen der får tingene til at ske. Disciplineret person med menneskelige egenskaber som lyttende med styrende. Retfærdig og forbedrende. Startende og optimistisk.
Beskrivelsen af mine tre Top Talenter:
Udviklende : Stilstand er roden til alt ondt. Problemløser : Der findes en for alle parter tilfredsstillende løsning på enhver udfordring. Ansvarlig : Giver medarbejdere lyst, tid og ressourcer til at yde deres bedste, for virksomhedens skyld.
Mit fremtidsperspektiv:
Jeg skal arbejde mange år endnu – mindst 10 år – indenfor mine spidskompetencer som er ledelse i bredeste forstand inden for engros- og detailhandel.
Uddannelser:
* Lean Manager RM Academy, København
* Akademiuddannelse i kommunikation, CBS
* Finansiel planlægning, Severin Kursuscenter ( COOP )
* Salgsplanlægning, Severin Kursuscenter ( COOP )
* The 7 Habits og Highly Effective People, Stephen Covey, Schweiz
* Merkonom, Vestegnens Handelsskole
* Shippingman, Rederiet A. P. Møller samt CBS
* Nysproglig student, Vordingborg Gymnasium
IT:
Microsoft Office pakken – SoMe ( FB, Instagram, LinkedIn ) – C5 – SAP – nVision Office – Adobe CC
Sprog
Dansk: Modersmål, engelsk: Flydende ( har haft bopæl i UK og Kuwait ), tysk : På forhandlings niveau, fransk : Turist niveau, og skandinavisk : På forhandlings niveau
Bopæl
Svinninge / Holbæk
Kandidat
Mss
Partner
Hans Ussing – mail: hu@firmaplus.dk – mobil: 2678 2845
Udviklende – Strategisk – Ansvarlig
Hvad kan jeg tilbyde virksomheden:
At lede en organisation, i daglig drift og i udvikling og forandring. At medvirke aktivt i virksomhedens udvikling; Strategisk, Taktisk og Operationelt. At involvere mine erfaringer fra forskellige industrier, så jeg tilfører ideer, tanker og løsninger der ligger langt udenfor boksen – men som virker! At udvikle medarbejderne i organisationen igennem en åben og ærlig ledelse, coaching og tildeling af ansvar. At inddrage min kommercielle baggrund når mit team udvikler nye løsninger, der fokuserer på kundetilfredshed og bundlinje.
Beskrivelse af mit ønskejob:
Rollen er formodentligt indenfor Supply Chain / Logistik, og med eget budget. I ansvarsområdet ligger at arbejde med ledelse i min egen organisation. Forandringsledelse er spændende, men intet krav – daglig drift og vedligeholdelse af en organisation stiller spændende krav til fastholdelse og udvikling! Niveau afhænger af organisationens størrelse, men CEO, CXO/Funktionsdirektør eller reference til Funktionsdirektør kan være relevant. Rejseaktivitet nationalt/international er ingen hindring! Dagligt arbejdssted indenfor 60 min kørsel fra Lillebæltsbroen, evt. i udlandet.
Faglige kompetencer
Særdeles stærke lederkompetencer, især indenfor Supply Chain og Logistik, med solid indsigt i de kommercielle aspekter af forretningsdrift. Omfattende national og international erfaring, giver en bred forståelse af forskellige markeder og kulturer. Løsningsorienteret og analytisk tænkende problemløser, som i kraft af en optimistisk tilgang til problemer, altid finder værdiskabende løsninger! Som projektleder, ofte ved siden af daglig drift, er der styr på de ofte mange bolde, der altid er i luften.
Beskrivelsen af mine tre Top Talenter:
Som ansvarlige person er jeg dedikeret til at tage ansvar for mine opgaver og sikre, at de bliver udført til perfektion. Med baggrund i min strategiske tankegang, tager jeg altid et langsigtet perspektiv når jeg forbedrer og optimere processer og systemer, træffer beslutninger og planlægger projekter. Som udviklende person er jeg er en effektiv problemløser, der tænker kreativt og innovativt, og jeg bruger mine erfaringer til at skabe syntese imellem tidligere oplevelser og nuværende situation..
Mit fremtidsperspektiv:
Da jeg kun er 57, planlægger jeg at have 13-15 tilbage på arbejdsmarkedet. I de år ønsker jeg at udnytte mine mange erfaringer fra min alsidige baggrund til både at udvikle en organisation og medarbejderne i den. Min karriere kan udvikle sig både vertikalt eller horisontalt, men uanset hvorledes den udvikler sig, med en foranderlig hverdag vil jeg altid selv fortsætte min udvikling!
Uddannelser:
* HD-SCM – CBS
* Videregående Officersuddannelse – Hærens Officersskole
* Supply Chain Operations Reference Model – SCOR-P
* APMG Prince II Practitioner
* Div. Kurser: Motivation; Kommunikation; Forhandling; Problemløsning; Adfærdspsykologi – Hærens Officerskole
IT:
Microsoft Office Advanced User
Excel Advanced User
CRM & ERP; Diverse systemer
Inventory Management systemer
Sprog
* Dansk – modersmål
* Engelsk – modersmål
* Tysk – flydende
* Spansk – flydende
* Norsk – grundlæggende samtale niveau
* Svensk – grundlæggende samtale niveau
Bopæl
Fredericia – 3 kants området
Kandidat
MAR
Partner
Hans Ussing – mail: hu@firmaplus.dk – mobil: 2678 2845
Fremtidsorienteret – Problemløser – Ansvarlig
Hvad kan jeg tilbyde virksomheden:
Udvikling og fremtidsorienteret problemløser, der ansvarlig sikrer resultater baseret på stærke værdier samt en idérig & lærende tilgang til opgaver og organisation. Leder med mere end 25 års international erfaring i alle aspekter af økonomi og finans. Jeg bidrager til konstruktiv udvikling og innovation og kan hjælpe med vellykket overgange til nye virksomheder og roller og kan være med til at forhandle strategisk vigtige aftaler på plads for store og mellemstore virksomheder.
Beskrivelse af mit ønskejob:
CFO / Økonomidirektør for en mellemstor virksomhed i Danmark (gerne med international forretning), hvor jeg kan bidrage som corporate gate-keeper og til udvikling og strategi.
Faglige kompetencer
Bestyrelse, M&A, Strategi, Forhandling, Ledelse og udvikling af medarbejdere, Regnskab og Kontrol, Procesautomatisering, Six sigma og Lean, KPI.
Beskrivelsen af mine tre Top Talenter:
Jeg er en problemløser, der stategisk og taktisk løser problemer, så virksomheden på den lange bane er sund og istand til at skabe organisk såvel som menneskelig vækst og at at sikre at dette gøres på en bred ansvarlig måde (ESG).
Mit fremtidsperspektiv:
After mange år i Asien (primært Kina) returnerede jeg permanent til Danmark 2022. Jeg vil nu gerne byde ind med mine økonomiske og strategiske kvaliteter til en dansk virksomhed med udsyn/export. Særligt interessant ville være en forbindelse til Kina. Jeg arbejder meget gerne 10 år mere.
Uddannelser:
* EMBA – Ivey Business School i Canada, HD(R) fra CBS
IT:
SAP, Sun, Oracle, JDE, Axapta, MS pakken.
Sprog
* Dansk (modersmål)
* Engelsk (flydende),
* Tysk (turistniveau)
* Kinesisk (turistniveau)
Bopæl
København – søger job på hele Sjælland
Kandidat
Jki
Partner
Ken Riis Ingerslev – mail: jki@firmaplus.dk – mobil: 2683 6521
Målrettet – Ansvarlig – Problemløser
Hvad kan jeg tilbyde virksomheden:
Stærk track record indenfor ledelse af salg- og markedsføring af FMCG (Fast-Moving Consumer Goods), Capital Goods og/eller Facility Services produkter til B2B og B2C, samt udvikling af nye salgskanaler og markedsområder i Europa og Asien. Dybdegående kendskab til Mejeri og FMCG sektorerne, Distribution og Supply Chain, Facility Services samt Printing & Packaging.
Beskrivelse af mit ønskejob:
Det vil være det, som jeg er bedst til: Country Manager i MNC (multinational corporation), Country Manager i Danmark eller i andre, evt. oversøiske lande. Export Director eller Director of Sales & Marketing er også relevante, ligesom Business Development, Turn-Arounds and troubleshooting også har min interesse.
Jeg har bopæl i Danmark, men er parat til at arbejde i udlandet, hvad enten det er som rejsende fra Danmark eller permanent stationeret i udlandet.
Faglige kompetencer
Gode lederkompetencer med erfaring fra større virksomheder i Asien, Sydamerika og Mellemøsten og derigennem stor erfaring i strategiplanlægning, business planning, budgettering samt generel økonomistyring
Beskrivelsen af mine tre Top Talenter:
Jeg er meget målrettet i mit arbejde, analyserende og fokuseret på resultater. Med stor ansvarlighed udfører jeg mit arbejde og sikre at alle er med i opgaverne. Jeg er problemløser og finder hurtigt og sikkert nye veje for at få opgaverne gennemført til alles tilfredshed.
Mit fremtidsperspektiv:
Er kommet hjem til Danmark efter mange år i udlandet. Det er for tidligt at gå ud af arbejdsmarkedet og derfor er mit største ønske at arbejde mindst 5 år endnu og så længe, at det giver mening for virksomheden, mig selv og kollegaer.
Uddannelser:
* Board Leadership Masterclass – CBS
* Executive Certificate in Directorship – Singapore Management University
* International Management Program IMI – Geneve
* Dealing with External Media / Presentation Skills & Public Speaking – The East Asiatic Company Pte Ltd
* Bachelor of Business Administration – The East Asiatic Company, Denmark
* A-Levels (equivalent) in Modern Languages – Holstebro Gymnasium, Denmark
IT
Microsoft (strong in Power Point and Excel), Teams and various bespoken platforms.
Sprog
* Dansk (modersmål)
* English & Danish (modersmål/native speaker)
* Basic German and Bahasa Indonesia
Bopæl
I Gilleleje. Jeg kan bo og arbejde i DK og udlandet.
Kandidat
Jgv
Partner
Hans Ussing tlf. 26 78 28 45 info@firmaplus.dk
Fremtidsorienteret – Problemløser – Ansvarlig
Hvad kan jeg tilbyde virksomheden:
Udvikling og fremtidsorienteret problemløser, der ansvarlig sikrer resultater baseret på stærke værdier samt en idérig & lærende tilgang til opgaver og organisation. Leder med mere end 25 års international erfaring i alle aspekter af økonomi og finans. Jeg bidrager til konstruktiv udvikling og innovation og kan hjælpe med vellykket overgange til nye virksomheder og roller og kan være med til at forhandle strategisk vigtige aftaler på plads for store og mellemstore virksomheder.
Beskrivelse af mit ønskejob:
CFO / Økonomidirektør for en mellemstor virksomhed i Danmark (gerne med international forretning), hvor jeg kan bidrage som corporate gate-keeper og til udvikling og strategi.
Faglige kompetencer
Bestyrelse, M&A, Strategi, Forhandling, Ledelse og udvikling af medarbejdere, Regnskab og Kontrol, Procesautomatisering, Six sigma og Lean, KPI.
Beskrivelsen af mine tre Top Talenter:
Jeg er en problemløser, der stategisk og taktisk løser problemer, så virksomheden på den lange bane er sund og istand til at skabe organisk såvel som menneskelig vækst og at at sikre at dette gøres på en bred ansvarlig måde (ESG).
Mit fremtidsperspektiv:
After mange år i Asien (primært Kina) returnerede jeg permanent til Danmark 2022. Jeg vil nu gerne byde ind med mine økonomiske og strategiske kvaliteter til en dansk virksomhed med udsyn/export. Særligt interessant ville være en forbindelse til Kina. Jeg arbejder meget gerne 10 år mere.
Uddannelser:
* EMBA – Ivey Business School i Canada, HD(R) fra CBS
IT:
SAP, Sun, Oracle, JDE, Axapta, MS pakken.
Sprog
* Dansk (modersmål)
* Engelsk (flydende),
* Tysk (turistniveau)
* Kinesisk (turistniveau)
Bopæl
København – søger job på hele Sjælland
Kandidat
Jki
Partner
Ken Riis Ingerslev – mail: jki@firmaplus.dk – mobil: 2683 6521
Overblik – Forretningsudvikling – Vedholdende
Hvad kan jeg tilbyde
Stor erfaring fra topledelse og detailhandel. Jeg kan udvikle en strategi, og i implementeringen af den er jeg vedholdende – når der er noget jeg tror på, bliver jeg ved til det lykkes. Jeg er i stand til at gennemskue en virksomheds baggrund og udfordringer, kan læse mellem linjerne og har stor forståelse og interesse for tal og økonomi.
Jeg kan skabe ro og tryghed og står fast i vanskeligheder og stormvejr. Desuden er jeg rigtig hurtig til at sætte mig ind i nye problemstillinger.
Ønske til nyt job
Administrerende direktør/CEO, marketingsdirektør, ledelseserfaring, leder, kommunikativ, træffer beslutninger, præcis til møder, overholder aftaler, opfølgende og erfaring fra private virksomheder.
Faglige kompetencer
Assertiv, forretningsorienteret, kan kommunikere idéer klart, problemknuser, planlægnings- og organiseringsevner.
Personlige kompetencer
Imødekommende, initiativrig, kommerciel, problemknuser og resultatorienteret.
Uddannelser
Cand. merc. i Afsætning og strategisk planlægning (CBS)
HD i Informatik og økonomistyring (CBS)
Orchestrating Winning Performance (IMD).
IT
Microsoft pakken, Navision, BI værktøjer (Jet reports), CMS værktøjer.
Sprog
Dansk (modersmål)
Engelsk (flydende)
Fransk (kendskab)
Tysk (kendskab)
Norsk/svensk (læser/forstår/taler).
Bopæl
Storkøbenhavn.
Kandidat
Tha
Partner
Ken Riis Ingerslev
Passionate people moving forward
Hvad kan jeg tilbyde
Jeg brænder for og har solide erfaringer med ledelse, salg og forretningsudvikling, og bidrager med strategisk overblik, digital transformation, forandringer og succesfuld eksekvering. Tiltag, som skaber fremdrift og sikrer et stærkt fundament i organisationen og gør, at virksomheden opleves som en effektiv, professionel og seriøs partner med en State Of The Art kundeoplevelse.
Mit fokus på medarbejdertrivsel er stort og jeg er stolt over og det motiverer mig meget at opleve, at personale, kunder og samarbejdspartnere vil gå gennem ild og vand sammen med mig for at lykkes og skabe succes.
Ønske til nyt job
Et udfordrende job, hvor jeg kan løfte virksomheden til næste niveau; og fremadrettet er ansvarlig for den strategiske udvikling af organisationen, produkterne og de kommercielle drivere, der sikrer, at virksomheden opleves som en innovativ, struktureret og professionel samarbejdspartner.
1. Som topleder i en virksomhed inden for Consumer Goods og Lifestyle segmentet, hvor der skal fokus på vækst, internationalisering og digitalisering.
2. Som leder i en spændende virksomhed i en anden dynamisk branche, hvor mine kompetencer indenfor ledelse, salg og forretningsudvikling kan komme i spil.
Faglige kompetencer
Kommunikativ, træffer beslutninger, overholder aftaler, opfølgende, erfaring fra private virksomheder, ledelseserfaring, salgserfaring, salgsdirektør, adm. direktør/CEO, international salgserfaring, optimering, vidensdeling, leder, CSO og CCO.
Personlige kompetencer
Resultatorienteret, energisk, forretningsorienteret, kvalitetsbevidst og innovativ.
Uddannelser
2020 Forandringsledelse, IBA Kolding
2011 Coaching i organisationer, Ledernes Kompetencecenter, Aarhus
2007 ”Ithaka” – Lederuddannelse i Pilgrim A/S, Skanderborg
1999 Konceptudvikling/Franchise, Common Sense, København
1996 Kreuthammer – Lederuddannelse i Guldfynd AB, Stockholm
1989 Eksportakademiøkonom, Aarhus School of Business, Aarhus
1986 Handelsmedhjælpereksamen (HMX), Aarhus
1984 Student, Marselisborg Gymnasium, Aarhus.
IT
Outlook superbruger
PowerPoint superbruger
Word bruger
Excel bruger
Power BI bruger
SoMe bruger – kommercielle profiler på LINKEDIN, Facebook, Instagram og Pinterest.
Sprog
Dansk (modersmål)
Engelsk Taler, læser, skriver Forhandling
Tysk Taler, læser, skriver Forhandling
Nordisk Forstår, læser Forhandling
Fransk Forstår, læser Rejsebrug
Bopæl
Aarhus søger job i Øst- og Midtjylland evt. København/Nordsjælland efter det rigtige job.
Kandidat
Jlk
Partner
Morten Wittrup Præstbrogaard
Forretningsudvikler – Projektleder med ledelsen
Hvad kan jeg tilbyde
Med dette mindset vil jeg tilbyde min assistance som forretningsudvikler – projektleder for ledelsen. Jeg er sikker på, at vi vil kunne gøre noget, som ikke er set før. På samme tid sikre en bedre platform for din virksomhed og interessante arbejdspladser. Vi kan også være med til at skabe en bedre tilværelse for mennesker i verden, hvor din virksomhed er baneførende og bedst i branchen. Sammen tænker vi udover grænsen for, hvad der er muligt og opnår højder, hvor andre ikke har været før.
Ønske til nyt job
At være projektleder, hvor vi sammen kan gøre en forskel for virksomheden. Det må gerne være i en virksomhed med teknik og ikke mindst en udviklingsvirksomhed, som har stort potentiale i verden over. En virksomhed, hvor COVID-19 eller andet har skabt et usikkert grundlag nu og for fremtiden. Det vil være et ønskejob uden lige.
Faglige kompetencer
CEO / adm. direktør, stor erfaring fra private og internationale virksomheder, ledelse, projektledelse og forretningsudvikling.
Personlige kompetencer
Gode lederegenskaber, innovationsledelse, ser muligheder som andre ikke ser, bruger ressourcer optimalt.
Uddannelser
Master of Positive Psychology (2020)
Academy Profession Degree in Project Management (2020)
“100 days growth challenge” (Forretningsudvikling, MBA Executive level, 2013)
MBA Finance (enkeltfag) (1998)
HD i organisation og ledelse (1997)
Master of Science / Civilingeniør (1989).
IT
Txt.
Sprog
Dansk: Modersmål
Engelsk flydende
Svensk og norsk
Tysk middel
Bopæl
Storkøbenhavn.
Kandidat
Eaj
Partner
Hans Ussing