Specialister
13. september 2018
Sagsbehandler – leder – koordinator
8. november 2019
Show all

Controller – bogholder – Økonomimedarbejder

Controllere – Bogholdere – Lønbogholdere

Udarbejdelse af regnskaber, budgetter og analyser

Vi har lige nu 2 dygtige økonomimedarbejder, som er klar til et nyt job.

For nedenstående kandidater er der afholdt flere samtaler samt et 50+ sparringsforløb. Kandidaten er derfor helt skarp på, hvilken branche, virksomhedstype og jobfunktion denne ønsker. Derfor er kandidaten KLAR til en jobsamtale og kan som udgangspunkt starte på mandag.

Læs herunder deres egen beskrivelse af det, som de kan tilbyde:

Billedet fortæller:

Det kræver stor erfaring og viden, når månedsrapporten skal være færdig til tiden: Soliditet. Og det kræver et tæt samarbejde i hele økonomiafdelingen for at få det til at lykkes.

Analyserende – Forbedrende – Koordinerende

Financial/Business Controller

Hvad kan jeg tilbyde
Mange års erfaring i økonomifunktionen med regnskab, rapportering, analyse, KPI samt opgaver med ledelsesrapportering i sin helhed. Jeg er analyserende og undersøger om data er i orden og herfra kan se, at der kan forbedres på forretningsgange og siden koordinere regnskabstallene videre til ledelsen. Jeg er god til at forklare komplicerede sammenhænge i et let forståeligt sprog. Derudover har jeg vidtgående Excel-kompetencer og behersker i særlig grad business case modellering, databehandling med store datamængder og makroprogrammering i Visual Basic.

Ønske til nyt job
Jeg kan lide at forbedre og optimere processer, så de bliver nemmere og mere sikkert udført.
Desuden holde jeg meget af at arbejde i teams på tværs af faggrupper og udveksle viden, så problemstillinger og resultater kan forstås og bruges.
Mit jobønske er som Financial Controller, Business Controller eller eventuelt i andre økonomifunktioner.

Faglige kompetencer
Regnskabsanalyse, nøgletal, årsagsforklaring af økonomidata, Særligt højt niveau af Excel modellering og VBA (makroprogrammering), beherskelse af store datamængder, fejlretning.

Personlige kompetencer
Disciplineret, researchende, fokuserende, kommunikerende, ansvarlig.

Uddannelser
Cand.polit.
Ledelseskursus, Auktionsteori, certificeret SAS programmer (SQL), certificeret Navision Financials Expert User, centerøkonom

IT
Excel og VBA (Programmering af makroer),
ERP systemer og konsolideringsværktøjer: Navision, Dynamics NAV, C5, SAP, XAL, Oracle Finance, Hyperion.
Database og programmering: Access, SAP, KMD Opus, Oracle, SQL, SAS, VBA.
BI- og CRM systemer: SAP/BI, Salesforce, Targit, Qbase.
Præsentation og formidling: PowerPoint, Visio.

Sprog
Dansk: Modersmål.
Engelsk (flydende).
Svensk (højt niveau).
Tysk (flydende).

Bopæl
Nordsjælland

Kandidat
Bli

Partner
Ken Riis Ingerslev

Teamplayer – Struktureret – Forandringsparat

Business controller

Hvad kan jeg tilbyde
Jeg har flere års erfaring inden for Business Controlling og Supply Chain og derfor erfaring med optimering af forretningsgange gennem bedre udnyttelse af it-systemer. Jeg er internationalt orienteret og god til at kommunikere på tværs af organisationen samt at skabe værdifulde relationer. Jeg kan bidrage med følgende: Grundlaget for beslutningsprocessen er korrekt via løbende dialog på tværs af organisationen samt med eksterne samarbejdspartnere. Sikre at processer forløber så gnidningsfrit som muligt.

Ønske til nyt job
Jeg brænder for både at arbejde med Business Controlling, Supply Chain eller en kombination af begge discipliner. Meget gerne som Teamlead da jeg kan lide at dele ud af mine erfaringer og fungere som mentor for kollegaer. Jobbet må bl.a. meget gerne indeholde procesoptimering samt implementering af nye systemer, hvor der er tæt samarbejde med ledelsen. Jeg trives i et miljø med en bred kontaktflade og gerne med et internationalt islæt.

Faglige kompetencer
Erfaring fra private virksomheder, bogholderi og regnskab, teamleder, controller, regnskabsansvarlig, økonomichef og Business Controller

Personlige kompetencer
Analytisk, detaljeorienteret, forretningsorienteret, kan holde overblikket, og mange bolde i luften.

Uddannelser
Bachelor of Science (BSc).
Economics and Business Administration (HA).
Kurser: Time management, Lean Six Sigma Yellow Belt certificeret i Lucerne (MSD), GDP- kursus hos Pharmakon

IT
Stor erfaring med Dynamics 365 Business Central • Udtrække data fra SAP f.eks. SD-modulet, var med til at implementere SAP i Norden (SD – modulet) hos Bayer A/S og hos MSD ApS • Afholde videomøder på Webex, Zoom og Teams • MS Office pakken (Excel, Word og Power Point)

Sprog
Dansk: Modersmål.
Engelsk på forhandlingsniveau mundtligt/skriftligt.
Skandinavisk samtaleniveau.

Bopæl
Frederiksberg

Kandidat
Mch

Partner
Hans Ussing og Ken Riis Ingerslev